Informasjon om gjesteplass
Velkommen som gjest i Revierhavnens Baatforening, norges eldste båtforening
English version below
Foreningen er drevet på dugnadsprinsippet og har derfor et servicenivå som ikke kan sammenlignes med en kommersiell marina. Vi kan ikke garantere at det er en havnesjef tilstede ved ankomst og har heller ingen døgnbemannet servicetelefon. Det er kun ved bekreftet booking via Mooringo at man kan legge til i havnen. For spørsmål kan du sende en epost til styret@revierhavnen.no
IKKE LEGG TIL PÅ NOEN ANNEN PLASS ENN DEN SOM ER REGISTRERT PÅ DIN BOOKING! Klikk her for en oversikt over alle plassnummer/brygger som også angir lysåpning per plass.
For å få tilgang til kroa, toalettene eller selve øya, trenger du en nøkkelbrikke. Denne henter du ved å bruke en kode som blir tilsendt som melding i Mooringo-appen samme dag som ankomst. Se video av hvordan låse opp nøkkelskapet (koden i videoen er ikke aktiv) eller følg instruksjonene under:
Tast koden+knappen nederst til høyre på nøkkelboksen som er lokalisert her. Vent til det lyser grønt for å åpne boksen.
Bruk den fysiske nøkkelen i boksen til å låse opp nøkkelskapet under.
Ta én nøkkelbrikke (spiller ingen rolle hvilken)
Lås nøkkelskapet
Legg nøkkelen tilbake i nøkkelboksen og lukk denne. Skal bli låst automatisk.
Gjenta samme prosedyre for å levere tilbake nøkkelen, koden fungerer under hele oppholdet, selv hvis du forlenger med flere dager
Toaletter finnes her (du må ha nøkkelbrikke for å komme gjennom porten til toalettene).
Husholdningsavfall kan kastes i container som er plassert her.
UTLÅNT NØKKELBRIKKE MÅ PLASSERES TILBAKE I NØKKELSKAPET FØR DU FORLATER HAVNA.
Nøkkelbrikker på avveie blir sperret og du vil kunne miste retten til å booke ny plass.
Det er nattevakter som patruljerer området som har myndighet til å bortvise gjester som ikke viser normal folkeskikk, havneleie blir ikke refundert hvis man blir bortvist. Når du ser nattevakttene så ta kontakt og informer om at dere er gjester som har booket via Mooringo, nattvaktene skal gå med refleksvester og kan kontaktes på: 91301853.
I utgangspunktet tilbyr vi ikke strøm på gjesteplassene da strømkostnadene blir belastet direkte til medlemmet som disponerer plassen, men vi ser på muligheter for hvordan dette vil kunne løses på en god måte i fremtiden. Planlegger du et lengre opphold så ta kontakt med styret@revierhavnen.no for å finne en løsning.
For å komme inn til byen så tar man ferja som går 200 meter unna her. I sommersesongen for 2025 (fra og med 17 mai) så går ferja fem ganger i timen mellom 10:00 og 21:00, sjekk Ruters reiseplanlegger for detaljer (Stoppested: Hovedøya -> Aker Brygge). Billetten gir overgang til buss/trikk/tbane i sone 1 i Oslo.
Det er også en flott kro på området, for mer informasjon inkludert åpningstider, se: https://www.revierhavnenkro.no/
Vann er tilgjengelig for alle båtplasser og det er offentlig tømmestasjon for septik i bukta.
Vi har ikke dusj tilgjengelig for øyeblikket, men planlegger å tilby dette i fremtiden. Planlegger du et lengre opphold så ta kontakt med styret@revierhavnen.no for å finne en løsning.
Likte du deg i havna og har adresse i Oslo, eller nærliggende kommuner uten strandlinje så husk at det er mulig å sette seg på venteliste for å få plass.
Welcome as a guest at Revierhavnens Baatforening, Norway's oldest boating association.
The association operates on a volunteer-based system and therefore does not provide the same level of service as a commercial marina. We cannot guarantee that a harbor master will be present upon arrival, and we do not have a 24/7 service phone. It is only with a confirmed booking through Mooringo that you are allowed to dock in the harbor. If you have any questions please contact styret@revierhavnen.no
DO NOT USE A SEEMINGLY EMPTY SPOT, USE ONLY THE EXACT SPOT YOU HAVE BOOKED. Click here for an overview of all berths and docks with information about the actual width for each berth.
To access the restaurant, the restrooms, or the island itself, you need a keychip. You retrieve this by using a code that will be sent to you in a message in the Mooringo app on the day of arrival. Here is a video of how to unlock the key box (the code in the video is possible to use) or you can follow these instructions:
Enter the code and then the button in the lower right corner on the key box which is located here. Wait until the light turns green before opening the box.
Use the physical key inside the box to unlock the key cabinet below.
Take one keychip (it doesn’t matter which one).
Lock the key cabinet.
Place the key back in the key box and close it. It will lock automatically.
Repeat the same procedure when returning the keychip. The code works throughout your stay, even if you extend your stay.
Toilets are found here (you need the key chip to pass the gate to the toilets).
Househould garbage can ble thrown in the container here.
LOANED KEY CHIPS MUST BE RETURNED TO THE KEY CABINET BEFORE YOU LEAVE THE MARINA.
Lost or unreturned key chips will be deactivated, and you may lose the right to book a new spot.
Night guards patrol the area and have the authority to evict guests who do not behave appropriately. Harbor fees will not be refunded if you are asked to leave. Please contact the night guards when you see them and inform them that you are guests who have booked through Mooringo. The night guards will be wearing hi viz vests and can be reached by phone: +4791301853.
As a general rule, we do not offer electricity at guest spots, as electricity costs are charged directly to the member who owns the berth. However, we are exploring solutions for this, especially for international guests who plan to stay for a longer period. Please contact styret@revierhavnen.no to find a solution.
To get into the city, you take the ferry that departs just 200 meters from here. During the 2025 summer season (starting May 17), the ferry runs five times an hour between 10:00 and 21:00. Check the Ruter travel planner for details (The stop on the island is “Hovedøya”, the stop in the city is “Aker brygge”). It is possible to download their app and pay for the ticket. The ticket includes transfers to bus, tram, and metro within zone 1 in Oslo.
There is a great restaurant on-site. For more information, including opening hours, visit: https://www.revierhavnenkro.no/. If you are only visiting the restaurant, they have their own guest dock (which cannot be reserved).
Water is available at all berths, and there is a public septic pump-out station in the bay.
Showers are not currently available, but we plan to offer this in the future. If you plan to stay for a longer period, then we may be able to offer shower facilities, please contact styret@revierhavnen.no to find a solution.
